top of page
חיפוש

דינה יקרסון וזוהר שפיר 01-14/2022

דינה יקרסון וזוהר שפיר עובדות יחד על פרויקט משותף בעקבות המיתוס השומרי ״איננה יורדת לשאול״. המיתוס העתיק מתאר את ירידתה של האלה איננה לממלכת השאול שבה מולכת אחותה, ואת כל תלאותיה בדרך אל השאול וחזרה ממנו. שפיר ויקרסון חוקרות, מפרקות ובונות מחדש את המיתוס תוך שהן יוצרות עולם אודיו-ויזואלי עשיר המחייה את המיתוס העתיק באמצעות מדיומים שונים.




דינה יקרסון, זוהר שפיר ושוהם סכנה מנלה - מבצעים קטע מתוך "איננה יורדת לשאול"

במצפה מואב.

"דומי איננה

חוקות השאול צדק כולם

איננה, משפטי שאול אל נא תנאצי״.




דינה יקרסון - (נ׳ 1983, רוסיה) אמנית פעילה ואוצרת. יקרסון למדה במדרשה לאמנות בית ברל, בוגרת לימודי תואר שני באוניברטיסת ציריך ולימודי אוצרות בסמינר הקיבוצים. כמו כן, מעבירה הרצאות וסדנאות בנושאים שקשורים לאמנות ותרבות, ומדריכה סיורי גלריות. כאמנית, ציוריה הוצגו בתערוכות יחיד במגוון חללי אמנות בארץ ובעולם. בעבודות שלה היא עובדת עם מיתוסים עתיקים ויוצרת עולמות אפלים ופנטסטיים.



״הפוך ידיי - ידי נחש

הפוך רגליי - רגלי נחש

ואמלט מפני שדיי

אל-נא יתפסוני״

ציור : דינה יקרסון , ידי נחש , מתוך פרויקט ״איננה יורדת לשאול״, דיו על נייר



זוהר שפיר - (נ׳ 1981) מוזיקאית ופרפורמרית העוסקת במרחבים שבין נוסטלגיה, דה-קונסטרוקציה ומוזיקת פופ. שפיר היא בוגרת בית הספר מוסררה לאמנות ומוזיקה חדשה. תהליכי יצירתה כוללים הלחנה ועיבוד בעזרת טייפים, חומרי ארכיון וכלים אלקטרוניים שונים. במקביל לפעילותה בתחום המוזיקה הניסיונית, מוציאה שפיר לאור אלבומי פופ בעלי סאונד ייחודי תחת השם ניקו טין. בין אם בשיתופי פעולה או בפרוייקט הסולו שלה, היא עוסקת בפירוק והרכבה מחדש של מבנים המאפיינים מוזיקת פופ וחוקרת את המבע הקולי באמצעות טקסטים מקוריים.



דינה יקרסון וזוהר שפיר בנחל קינה



bottom of page