top of page
IMG_20190712_133411_edited.jpg

קבלת פנים

12.7.19-5.10.19

הדסה גולדויכט | שיר יפת | דינה יקרסון | אוה חוה לוי | הגר ציגלר | איריס פשדצקי | אדוה קרני | אלהם רוקני | תכלת רם | הראל לוז

 אוצרת: גילי זיידמן

ערד היא עיר משופעת תיירות פנים וחוץ. תיירים רבים מגיעים לחוות את שהעיר מציעה, או מתארחים בה בדרך לאטרקציות התיירותיות הקרובות אליה. רבים מתושבי העיר עוסקים בתחום התיירות - מארחים בביתם, פותחים את עסקיהם לעוברים ושבים, חלקם מורי דרך, עובדי מלונות ים המלח או הגן הלאומי מצדה. הכנסת אורחים, והחוויה הבינאישית הנובעת מחוויית המקום היא הבסיס לתערוכה "קבלת פנים", מן הצד המארח והצד המתארח. עבודות האמנות מתייחסות באופנים שונים לקבלת פנים, ובמובן המילולי הן עצמן מגלמות פנים מסוימות, אשר קיבלו את צורתן הפלסטית לאחר תהליך. דרך התערוכה המרכז לאמנות עכשווית בערד בוחן את מקומו בעיר, כמקום הפותח דלתותיו למבקרים - מה הופך או יהפוך את הגלריה שבו למקום מזמין, המארח את מבקריו מעבר למפתן הדלת. 

הדסה גולדויכט מציגה עבודת וידאו המתעדת את האמנית ובני משפחתה מתגוררים בפסל גדול של לוויתן שבנתה בסטודיו שלה, כמעין גירסה עכשווית לספר יונה. שיר יפת מציגה תבליט הררי, עשוי גזרי מגבות ערד ואבק מדברי. העבודה התהוותה במהלך שהות האמנית בתכנית "אמנות אדריכלות ערד", במהלכה בחנה את מקומה כתיירת, ונקודת המבט המשתנה שלה על העיר והמדבר. דינה יקרסון מציגה ציורים המתארים מפגש בין דמויות, באחד ארוחה ובשני ביקור. מופעים שונים של אנושיות ופנטזיה והמכלול האנרגטי שהם יוצרים יחד. אוה חוה לוי מציגה תצלומים של מטיילי שביל ישראל שהתארחו ב"אוהל של עופר" בערד. את המאהל הקימו מלאכי השביל (כינוי למארחים ללא תשלום את טיילני המסלול), הוריו של עופר שיף ז"ל שנהרג בתאונת דרכים. הגר ציגלר מציגה דימוי בית העשוי חוט דבוק לקיר, כמעין רישום עדין. הדימוי, המסתמך על תצלום משפחתי, מחזיק את תחושת הבית המוכר ומאפשר לצופה לצלול לתוכו. איריס פשדצקי מציגה שתי עבודות וידאו עוקבות, המייצרות יחד גוף עבודה אחד. הן תולדה של מסע בטרמפים, שהוביל למפגשים רגעיים, לאינטראקציות בינאישיות ותוכנפשיות. אדוה קרני מציגה ציור המתאר רגע של קרבה במהלך מפגש חברים במעלה רחף, מאהל הארחה הסמוך לערד שנסגר לאחרונה, אשר שימש לקבוצה תחליף בית למספר ימים מידי שנה. אלהם רוקני מציגה ציור רצפה של שטיח פרסי העשוי מדפוס חוזר של מלפפונים. המלפפונים מרפררים למנהג איראני בו מכבדים אורחים בפירות ומלפפונים. תכלת רם והראל לוז מציגים עבודה הנטועה בין מרחב הבית למרחבי הטבע. מבנה האסמבלאז' מייצר מקום מחסה ולינה, הצעה המשלבת בתוכה פשטות ישירה ואבסורד.

עיצוב תערוכה: ליהיא ילין

bottom of page