אמנים מציגים: אורי כרמלי | טל שטדלר | רות לאונוב | נעמה בר אור | לו מוריה
'סטודיו gym_ערד' הוא מרחב פעולה ומחקר ציבורי ובינתחומי המבקש לבחון את פוטנציאל השימושים של גינות הבטון הברוטליסטיות בשכונת אבישור בערד.
חברי הסטודיו החלו לעבוד בערד באפריל 2017, תחילה במתכונת של למידה מרחוק (תל אביב-ערד) ולאחר מכן, במהלך חודש יולי במסגרת שהות אמן בתכנית שהות האמנים "ערד אמנות אדריכלות" בעיר.
בספטמבר הקרוב, הסטודיו ימשיך את פעילותו בעיר. הקבוצה תקיים סדרת ניסויים, קבוצות דיון, סדנאות ומופעים בהשתתפות קבוצות פעולה מקומיות ותציג בחלל התצוגה של המרכז לאמנות עכשווית לצד שלטי החוצות הפזורים בעיר (כחלק מפסטיבל קופסה שחורה).
חברי gym הינם אמנים, מעצבים, אדריכלים וחוקרים המתמקמים מידי שנה במרחב ציבורי עירוני חדש מתוך שאיפה לקדם יצירה של מרחבים משתפים.
במהלך תקופת העבודה הראשונה של הקבוצה, עסק הסטודיו בשאלת הלמידה והתכנון של מקום מרחוק בעזרת מיזוג תפיסות מחקר מתחומים שונים. בין היתר נעשו בתקופה זאת חיפוש הקשרים פיזיים-מבניים בין תל אביב לערד, מחקר היסטורי, אדריכלי וחברתי של העיר, איסוף רפרנסים אמנותיים ושיחות עם בעלי עניין בעיר. באמצעים אלו החל הסטודיו לגבש את תפיסותיו ביחס למקום.
לאחר מכן, במהלך תכנית שהות אמן 'ערד אמנות אדריכלות', הסטודיו החל לפעול באחת מגינות הבטון בעיר. בזמן זה נעשו פעולות של ניקוי ועיצוב הקרקע, איסוף ותיעוד סמי-ארכיאולוגי, ניסיונות הצללה שונים וחקירה צורנית של אפשרויות הישיבה בגן.
הפעולות שנעשו בתקופה זאת נבעו מהתפיסות שגובשו עוד בתל אביב והמשיכו להתפתח ולהשתנות עם ההכרות הפיסית והיום יומית עם המרחב.
בחודש ספטמבר, יהפוך חלל התצוגה במרכז לאמנות עכשווית למוקד לעבודה פתוח, על מנת לשתף קהילות שונות בתהליכי העבודה ולקיים דיאלוג בנוגע לעתיד השכונה והגינות.
במהלך החודש יתקיימו פעולות תיעוד, רישום, ניפוי, הריסה וצבירה.
עיקרון החפיפה
5.4.19-28.6.19
אירה אדוארדובנה | אורנה אוריין | יאיר גוטרמן | שירה גפשטיין מושקוביץ | דוד טסלר | רונית מירסקי | אבנר פינצ'ובר
אוצרת: גילי זיידמן
התערוכה מייצרת השוואה וחפיפה בין תהליכים נפשיים וגיאולוגיים. ההקבלה בין הפיכת משקעים לסלעי משקע לבין היווצרות ונשיאת משקעים בנפש האדם מוצגת בדמות עבודות המורכבות שכבות שכבות. כשלחלקן חומריות המזכירה סלע, מאובן, משקעים נסחפים. פואטיות של תהליכים גיאולוגיים שמצאה דרכה לביטוי לשוני ולתיאורי תחושות ודפוסי התנהגות.
העבודות מציגות את הפער בין אמת לנקודת מבט על האמת, שאלות על זכרון, תפיסת מציאות, משך החיים ושחזור מהלכים לאורכם. אירה אדוארדובנה מציגה עבודת וידאו, חיפוש אחר אשה בפראג, הבנויה כתמהיל מאורגן של תיעוד, בדיה ו"ריאליטי"; אורנה אוריין צובעת קנבסים ארוכים בתחושות בטן אודות עדריות ושלבי חיים; יאיר גוטרמן יוצר תנועה והדהוד המשכי בעזרת סלקים ודבק על קנבס; שירה גפשטיין מושקוביץ הרכיבה טריפטיך בנוי לגובה שבו היא ממשיכה לפרק את הדמות הנשית, שותלת בציור שלל הקשרים וציטוטים אישיים, חברתיים ומתולדות האמנות; דוד טסלר, תושב ערד, צייר את אהבתו לאמסטרדם בה חי ולמדבר בו הוא מוקף היום, חיבר עולמות מרוחקים שהם עולמו האחד; רונית מירסקי מציגה שני גופי עבודה תהליכיים הבוחנים זכרון פרוסתטי וייצוג נרטיבים; אבנר פינצ'ובר מראה באמצעות ניפוץ נורת פלורסנט את הרגע לפני הקריסה, את הסחרור שבהרס וההיקסמות משאריות אסון מעשה יד אדם.
צילומי הצבה: ליאור אביטן